hlubiny baroka
V roce 1913 psal Alois Jirásek román "Temno", mohou děti pomoci Jiráskovi baroko prozkoumat? Bylo skutečně tak temné, jak si Jirásek myslel?
Žáci objevují různá zákoutí barokní architektury, výtvarného umění i obyčejného života, pracují ve skupinách a vizuálním i textovým materiálem. Svůj dojem z baroka pak vyjadřují každý sám za sebe, když píší Jiráskovi, jak baroko vidí oni.
délka programu
4 vyučovací hodiny
minimální věk
10 let
kapacita
1 školní třída
cílové vědomosti konkrétní
základní přehled v oblasti barokní architektury, literatury, jazyka, sochařství a malířství
cílové vědomosti obecné
nahlédnutí historické podmíněnosti interpretace dějin, princip mobility elit
cílové schopnosti
organizace a kooperace ve skupině, konstruktivní kritika, schopnost abstrakce, schopnost naslouchání, schopnost tvorby a obhajoby vlastního názoru, schopnost rozlišovat mezi názory a fakty
technické požadavky
tabule, třída s možností uspořádání v lavic do center
cena
200/žák
"Líbilo se mi, jak jsme pak Lojzovi psali ten dopis."
"Bylo to super, hlavně jak jsme si museli hlídat tu svíčku."
"Doufám, že Jirásek teda už to baroko tak temně nevidí."