meme ke změně
Workshop probíhá formou společného brainstormingu o „podstatě“ roku 2021. Co tento rok vyystihuje? Co tento rok prožíváme? Co bychom o tomto roce řekli našim dětem za 30 let? S naší pomocí účastníci formulují esenci daného kalendářního roku. Co se nám na tomto roce, na této historické situaci líbí a co se nám na ní nelíbí?
Následuje rozdělení účastníků do čtyř-pětičlenných skupinek. Úkolem každé skupinky je vytvořit mem, který by některé z nabídnutých témat vystihl. Žákům nejprve vysvětlíme (případně oni sami vysvětlí tak, aby všichni chápali) co je to mem a k čemu slouží, jak funguje a jakými způsoby může vzniknout. Poslední část věnujeme prezentaci memů, které účastníci zašlou na náš email. Tyto memy pak promítáme a diskutujeme o nich.
V memech se nám téměř vždy objeví problematika environmentální krize, někdy politické krize. Během této reflexe s žáky proto otevíráme tolik důležitá otázka: co s tím? Co můžeme my tady, deseti, patnácti, třicetiletí s touto situací dělat?
délka programu
3 vyučovací hodiny
minimální věk
10 let
kapacita
1 školní třída
cílové schopnosti
kritické myšlení, řešení problému, kooperace, prezentace, anticipace, pocit zodpovědnosti
technické požadavky
školní třída s možností vytvoření pracovních center, dobré wifi připojení, které je možné se žáky sdílet (pokud jej škola nemá k dispozici, prosíme o tuto informaci, abychom mohli zajistit vlastní připojení), výhodou je projektor (který však také v případě potřeby můžeme poskytnout)
cena
200/žák
"Bylo to super, dělat memy byla zábava."
"Šel bych hned znova."
"Chtěl bych pořád dělat memy."