logo 1 white.png

meme ke změně

Workshop probíhá formou společného brainstormingu o „podstatě“ roku 2021. Co tento rok vyystihuje? Co tento rok prožíváme? Co bychom o tomto roce řekli našim dětem za 30 let? S naší pomocí účastníci formulují esenci daného kalendářního roku. Co se nám na tomto roce, na této historické situaci líbí a co se nám na ní nelíbí?

Následuje rozdělení účastníků do čtyř-pětičlenných skupinek. Úkolem každé skupinky je vytvořit mem, který by některé z nabídnutých témat vystihl. Žákům nejprve vysvětlíme (případně oni sami vysvětlí tak, aby všichni chápali) co je to mem a k čemu slouží, jak funguje a jakými způsoby může vzniknout. Poslední část věnujeme prezentaci memů, které účastníci zašlou na náš email. Tyto memy pak promítáme a diskutujeme o nich.

V memech se nám téměř vždy objeví problematika environmentální krize, někdy politické krize. Během této reflexe s žáky proto otevíráme tolik důležitá otázka: co s tím? Co můžeme my tady, deseti, patnácti, třicetiletí s touto situací dělat?

 

délka programu

3 vyučovací hodiny

minimální věk

10 let

kapacita

1 školní třída

cílové schopnosti

kritické myšlení, řešení problému, kooperace, prezentace, anticipace, pocit zodpovědnosti

technické požadavky

školní třída s možností vytvoření pracovních center, dobré wifi připojení, které je možné se žáky sdílet (pokud jej škola nemá k dispozici, prosíme o tuto informaci, abychom mohli zajistit vlastní připojení), výhodou je projektor (který však také v případě potřeby můžeme poskytnout)

cena

200/žák

"Bylo to super, dělat memy byla zábava."

"Šel bych hned znova."

"Chtěl bych pořád dělat memy."

 

logo 2 white.png